۸ نکته برای خوشحال کردن سگ‌ها

۸ نکته برای خوشحال کردن سگ‌ها

خوشحال کردن سگ‌ها

۱- گاهی برای سگتان اسباب‌بازی جدیدی بخرید

سگ‌ها هم درست مثل بچه‌ها عاشق اسباب‌بازی‌های جدید هستند. معمولاً به ندرت پیش می‌آید که سگ‌ها از بازی با اسباب‌بازی قدیمی خود خسته بشوند. اگر اسباب‌بازی کافی برای سگتان نخریده‌اید، سعی کنید مقداری اسباب‌بازی برای او تهیه کنید. اگر برای سگتان به مقدار کافی اسباب‌بازی خریده‌اید، سعی کنید هر از گاهی اسباب‌بازی جدیدی را هم به وسایلش اضافه کنید تا از بازی با اسباب‌بازی‌هایش احساس خستگی نکند و خوشحال باشد.

خوشحال کردن سگ‌ها

۲- با سگتان پیاده‌روی کنید

چه کسی پیاده‌روی را دوست ندارد؟ تصور کنید که در یک هوای عالی به پیاده‌روی می‌روید؛ حتماً احساس خوبی به شما دست می‌دهد. مگر نه؟ پس چرا سعی نمی‌کنید که از این به بعد با سگتان پیاده‌روی کنید؟ سگ‌ها هم درست مثل ما انسان‌ها دوست ندارند که کل روز را در خانه سپری کنند. برای سگتان وقت بگذارید، اجازه بدهید که او افراد جدیدی را ببیند و در محیط بیرون تجربه‌های جدیدی را کسب کند.

۳- به سگتان آموزش بدهید

سگ‌ها خیلی آموزش‌پذیر هستند. حتی اگر سگ شما پیر است و یا حرف‌های شما را گوش نمی‌دهد، شما می‌توانید با کمک تکنیک­های خاصی او را به خوبی تربیت کنید. سگ‌ها بسیار باهوش هستند و تکنیک­ها و حقه‌های جدیدی شما را به‌راحتی می‌فهمند. تربیت سگ‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای گذراندن وقت با آن‌هاست که باعث می‌شود بین شما ارتباط خوبی به وجود بیاید. اگر هیچ ایده‌ای در مورد اینکه از چه زمانی تربیت سگتان را شروع کنید، به ذهنتان نمی‌رسد می‌توانید از فرد با تجربه‌ای در زمینه تربیت حیوانات خانگی کمک بگیرید.

۴- سگتان را به حمام ببرید

همه‌ی سگ‌ها از حمام کردن خوششان نمی‌آید ولی حمام بردن سگ‌ها به طور منظم می‌تواند باعث احساس شادی در آن‌ها بشود و مواد حساسیت‌زا را هم در روی پوست آن‌ها از بین ببرد. با توجه به نحوه تربیت سگتان، می‌توانید دو الی سه بار در ماه او را به حمام ببرید تا از آب‌بازی لذت ببرد. از همه مهم‌تر شما هستید که از بازی با یک سگ تمیز و سالم می‌توانید لذت ببرید.

۵- اجازه بدهید تا سگتان اجتماعی شود

سگ‌ها ذاتاً حیوانات اجتماعی هستند. ملاقات با آدم‌های جدیدی و سگ‌های آن‌ها به سگتان کمک می‌کند تا روحیه‌اش به طور خودکار بالا برود و خوشحال شود. اگر از سگتان فقط در خانه نگه‌داری می‌کنید و او را به بیرون و گردش نمی‌برید، در واقع به شخصیت سگتان آسیب زیادی وارد می‌کنید. اگر سگ شما با دیدن افراد جدید سریع جلب توجه می‌کند و به طرف آن‌ها می­دود، هیچ وقت یک دفعه افراد جدید را با او رودررو نکنید. سعی کنید افراد و سگ‌های جدید را آهسته به او معرفی کنید تا در برخورد با آن‌ها آرام باشد و ارتباط خوبی را بتواند با آن‌ها برقرار کند. حتماً به شخصیت سگتان توجه داشته باشید تا او هم در کنار شما احساس شادی کند.

۶- به سگتان غذاهای مغذی بدهید

رژیم غذایی سالم باعث حفظ سلامت سگ می‌شود. هنگام غذا دادن به سگتان، به سن و سطح انرژی او توجه کنید و وزن مناسب سگ را هم همیشه در نظر بگیرید. شما می‌توانید غذاهای مفیدی که دام‌پزشک‌ها برای مصرف سگ‌ها توصیه می‌کنند را به او بدهید؛ این غذاهای مفید شامل بلغور آرد جو دوسر، لوبیای سبز، کره بادام و کدوتنبل است که عادات غذایی سگتان را کاملاً تغییر می‌دهد.

۷- سگتان را به طور منظم نزد دامپزشک ببرید

اینکه چه مقدار با مسائل مربوط به سگتان آشنایی دارید، زیاد اهمیتی ندارد زیرا دامپزشک سگتان را خیلی بهتر از شما می‌شناسد. اطلاعاتی مثل غذای سگتان، وزن او و واکسن‌هایی که نیاز دارد را دامپزشک به خوبی می‌داند. دام‌پزشک جواب تمام سؤالات مربوط به حیوانات را می‌داند و می‌توانید به‌راحتی به او اعتماد کنید. زمان ایده­آل برای چکاب سگتان نزد دام‌پزشک حدوداً هر ۶ ماه در میان است.

۸- با آرامش با سگتان رفتار کنید

سگ‌ها هم مثل بچه‌ها از کارهای شما تقلید می‌کنند. سگ‌ها خیلی باهوش هستند. سعی کنید خونسردی خودتان را در بیشتر اوقات حفظ کنید و با اضطراب با سگتان رفتار نکنید. سگ‌های عصبی بیشتر از بقیه سگ‌ها، پرخاشگر می‌شوند. پس همیشه با آرامش برخورد کنید و با سگتان همان رفتاری را داشته باشید که شما از او انتظار دارید.

 

منبع: چطورپدیا

۵ روش افزایش اعتماد به ‌نفس

۵ روش افزایش اعتماد به ‌نفس

اعتمادبه‌نفس به عنوان یک احساسی برای اعتماد به توانایی، کیفیت زندگی و عقاید هر شخص تعریف می‌شود. داشتن وافزایش اعتمادبه‌نفس برای سلامتی و آسایش روحی شما مهم و ضروری است. داشتن یک حد مناسبی از اعتمادبه‌نفس به شما کمک می‌کند تا به موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای دست پیدا کنید.

افزایش اعتماد به ‌نفس

مزایای اعتماد به‌ نفس

زمانی که شما به خودتان و توانایی‌هایتان اعتقاد داشته باشید، مایل به انجام کارهای جدید هستید. اگر شما اقدام به تقویت خود در زمینه آشپزی می‌کنید و در یک کلاس آشپزی ثبت‌نام می‌کنید، یعنی در خودتان نیز این توانایی را می‌بینید و کلید موفقیت خود را در این کلاس پیدا می‌کنید. زمانی که اعتمادبه‌نفس دارید، تمامی منابع و توانایی‌های خود را به وظیفه‌ای که در دست دارید، اختصاص می‌دهید. انرژی و توان خود را صرف نگرانی خود در مورد ضعف‌های خود نکنید بلکه شما می‌توانید همین انرژی را صرف تلاش کردن برای رسیدن به اهداف خود بکنید. در نهایت، شخص با اعتمادبه‌نفس، در تمامی شرایط بهتر عمل می‌کند.

افزایش اعتماد به ‌نفس

به طور مثال، اگر در مورد ارائه‌ای که دارید، به خود اعتماد داشته باشید بیشتر بر روی ارائه پیام خود به مخاطبان تمرکز می‌کنید ولی در عین حال اگر به توانایی خود اعتماد نداشته باشید، به جای تمرکز روی پیام‌رسانی، این نگرانی را دارید که هیچ‌کس به شما گوش نمی‌دهد یا ممکن است با مشکلی مواجه شوید. در نتیجه، ممکن است تلاش کنید که تمرکز خود را بالا ببرید و در این حال بعضی کلمات را اشتباه بگویید یا لکنت زبان بگیرید که این نیز باعث می‌شود فکر کنید که واقعاً قدرت ارائه‌ی شما پایین است و ارائه‌دهنده‌ی بدی هستید.

خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اعتمادبه‌نفس خود را بالا ببرید. اگر در زمینه‌ای به خودتان اعتماد ندارید یا در تلاش هستید که در مورد چیزی اعتمادبه‌نفس خودتان را بالا ببرید، استراتژی‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، به شما کمک خواهد کرد.

مقایسه کردن خود با دیگران را متوقف کنید

در صورتی که خودتان را با دوستانی که در فیس‌بوک و اینستاگرام دارید، مقایسه نموده یا حقوقی که می‌گیرید را با حقوق دوستانتان مقایسه می‌کنید، اصلاً کار درستی انجام نمی‌دهید و مقایسه‌ی سالمی نیست. مطالعه‌ای که در مورد تفاوت‌های فردی و شخصیتی انجام شد، رابطه‌ی مستقیمی را میان حسادت و احساس شما نسبت به خودتان پیدا کرده است.

در واقع محققان به این نتیجه رسیده‌اند کسی که خودش را با دیگران مقایسه می‌کند، در حقیقت به آن‌ها حسادت می‌کند. هر چه بیشتر به آن‌ها حسادت کنند، احساسشان نسبت به خودشان بدتر می‌شود. این می‌تواند یک چرخه‌ی بدی باشد.

به زمانی که صرف مقایسه‌ی مهارت، دستاورد یا ثروت خود با دیگران می‌کنید، توجه نمایید. این فکر که دیگران بهتر هستند، باعث می‌شود که اعتماد شما نسبت به خودتان به مرور زمان کمتر شود. زمانی که متوجه شدید در حال مقایسه کردن خود با دیگران هستید، به خود یادآوری کنید که این کار اصلاً به نفع شما نیست. هر کسی به سبک خودش زندگی می‌کند و زندگی یک رقابت نیست.

مراقب بدن و سلامتی خود باشید

اگر نسبت به بدن خود بی‌توجهی کنید و به نیازهای آن پاسخگو نباشید، خیلی سخت است که احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. کم‌خوابی، داشتن یک رژیم غذایی ناسالم و ورزش نکردن تأثیرات و عوارض بدی روی شما خواهد گذاشت.

مطالعات نشان می‌دهد که داشتن فعالیت فیزیکی نشان دهنده اعتمادبه‌نفس شخص است. مطالعه‌ای که در مورد درمان بیماری‌های عصبی انجام شد، نشان داد که داشتن فعالیت فیزیکی، تصویر بدنی شرکت‌کنندگان را بهبود می‌بخشد. زمانی که تصویر بدنی آن‌ها بهبود پیدا می‌کند، اعتماد به ‌نفس‌شان نیز بیشتر می‌شود.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. زمانی که احساس می‌کنید از لحاظ فیزیکی بهترین هستید، اعتماد به ‌نفس‌تان بالاتر می‌رود.

خود دلسوزی را تمرین کنید

خود دلسوزی به این معنی است که زمانی که کاری را اشتباه انجام دادید و یک تجربه‌ی منفی در زندگی کسب کردید، با خودتان به مهربانی رفتار کنید و خودتان را سرزنش نکنید. اگر با خود با خشونت صحبت کنید و بیشتر حالت سرزنش داشته باشید، انگیزه‌ی خود را برای بهتر بودن از دست می‌دهید. در حقیقت، مطالعات نشان می‌دهد که خود دلسوزی تمایل دارد، اثر متقابل روی شخص داشته باشد.

مطالعه‌ای که انجام شد نشان می‌دهد که خود دلسوزی، اعتمادبه‌نفس را بیشتر می‌کند. اگر شما نتوانید کاری را به آن نحوی که انتظار داشتید، انجام دهید بهتر است به جای فکر کردن به «من خیلی احمق هستم، همه چیز را خراب کردم» به «هر کسی ممکن است دچار اشتباه شود و این یک اتفاق عادی است» فکر کنید و این کار باعث می‌شود که احساس خوبی پیدا کنید.

به جای اینکه خودتان را مورد سرزنش قرار دهید یا روی خودتان اسم (مانند احمق) بگذارید، به خودتان بگویید که دوست دارید با دوستان مورد اعتماد خود صحبت کنید. ضعف‌های خودتان را از بین ببرید و به خودتان بخندید و یادآوری کنید که هیچ‌کس کامل نیست.

با شک و تردیدهای خود کنار بیایید

اکثر مردم از انجام دادن برخی کارها مانند دعوت از دوست خود در یک تاریخ مشخص یا درخواست ارتقاء از رئیس خود صرف‌نظر می‌کنند تا احساس اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشند. چون فکر می‌کنند رد شدن این درخواست‌ها باعث ناامیدی و پایین آمدن اعتمادبه‌نفس آن‌ها می‌شود. در حالی که گاهی اوقات، بهترین راه کسب اعتمادبه‌نفس، انجام دادن آن کارها است.

طرز برخورد با این‌گونه ترس‌ها که ناشی از عدم اعتمادبه‌نفس است را تمرین کنید. اگر حس می‌کنید که دچار شرمندگی می‌شوید و این کار باعث ضایع شدن شما می‌شود، عیبی ندارد در هر صورت این کار را انجام دهید. این بدان معنا نیست که برای آن کار هیچ تمرینی نداشته باشید، بلکه اگر سخنرانی بزرگی دارید، قبل آن تمرین کنید و آن سخنرانی را یک بار هم در مقابل دوستان و خانواده خود نیز اجرا کنید تا آمادگی پیدا کنید.

مزایای اعتماد به‌ نفس

هرگز انتظار نداشته باشید که اعتمادبه‌نفس ۱۰۰ درصد پیدا کنید تا آن کار را انجام دهید چون امکان دارد که هیچ موقع این مقدار اعتمادبه‌نفس را پیدا نکنید.

خوشبختانه، کمی شک و تردید داشتن باعث می‌شود که کار خود را بهتر انجام دهید. تحقیقی که در زمینه روانشناسی ورزش و تمرین انجام شد، نشان داد که ورزشکارانی که شک و تردیدهایی نسبت به خود دارند نسبت به ورزشکارانی که اعتمادبه‌نفس ۱۰۰ درصد دارند، بهتر عمل می‌کنند.

رفتارهای خود را مورد آزمایش قرار دهید

هنگامی که مغزتان به شما می‌گوید که شما تا به حال هیچ گفتگوی کاری در یک جلسه انجام نداده‌اید یا اینکه حیطه‌ی کاری مورد نظر خیلی فرق دارد و شما تا به حال چنین تجربه‌ای نداشته‌اید، به خودتان یادآوری کنید که افکار شما همیشه هم دقیق و درست نیستند و گاهی اوقات، بهترین راه برای مقابله با افکار منفی به چالش کشیدن آن‌هاست.

سعی کنید کارهایی که مغزتان شما را از انجام دادن آن‌ها منع می‌کند را انجام دهید. به خودتان بگویید این فقط یک آزمایش است و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

ممکن است یاد بگیرید که نگران بودن یا مرتکب اشتباه بودن، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید بد نیست و هر بار که به جلو حرکت می‌کنید، می‌توانید اعتمادبه‌نفس بیشتری به دست آورید.

ادامه …

هر کسی در تلاش است که با مشکلاتی که مرتبط با اعتمادبه‌نفس است، مبارزه کند؛ اما اگر مشکلاتی که داشتید مربوط به شغل، زندگی اجتماعی یا آموزش شما بود، بهتر است از یک منبع حرفه‌ای کمک بگیرید. گاهی اوقات ممکن است اعتمادبه‌نفس کم ناشی از مسئله‌ی بزرگ‌تر مانند یک اتفاق ناخوشایند در گذشته باشد. در موارد دیگر ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل روانی باشد.

ممکن است اعتمادبه‌نفس شما بیش از حد باشد. اگر به توانایی‌های خود بیش از حد اعتماد داشته باشید، ممکن است اصلاً سراغ آن کار نروید و برای انجام آن اقدام نکنید.

اعتماد به نفس بیش از حد ممکن است باعث شود که دنبال تحصیل و کسب علم نروید که در این صورت اگر لازم شد که در مورد موضوعی سخنرانی یا ارائه داشته باشید، چون تا به حال ارائه نداشته‌اید ممکن است آمادگی لازم را برای آن نداشته باشید.

بنابراین مهم است که یک حد سالم و طبیعی از اعتمادبه‌نفس داشته باشید تا به شما کمک کند که بهترین عملکرد خود را نشان دهید.

 

منبع: چطورپدیا

۱۰ شغل پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

۱۰ شغل پردرآمد بدون نیاز به مدرک دانشگاهی

امروزه دسته جدیدی از شغل‌ها وجود دارند که تمرکز خود را به جای تجربه پیشین و مدرک دانشگاهی، بر مهارت فرد در آن کار قرار داده‌اند. در این‌گونه شغل‌ها، فرد مورد نظر باید مهارتی خاص و ویژه در یک زمینه مشخص داشته باشد و داشتن مدرک دانشگاهی یا سابقه کار ملاک نیست. معمولاً متقاضیان این‌گونه شغل‌ها می‌توانند مهارت مورد نیاز خود را با گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه کسب نمایند.

شغل‌های مذکور در صنایع بسیاری یافت می‌شوند و به صورت مشخص‌تری در بخش‌های سلامت، فناوری اطلاعات و تولید رایج هستند. بیمارستان‌ها، دولت‌ها، مدارس، مراکز تولید، شرکت‌های تکنولوژی و سایر سازمان‌ها در حال روی آوردن به کارکنانی با مهارت بیشتر و نه صرفاً افرادی با مدرک دانشگاهی هستند. حتی برخی از شرکت‌ها پا را فراتر گذاشته و دوره‌های آموزشی برای افرادی که خود را مناسب این‌گونه شغل‌ها می‌دانند، با تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌کنند.

در اینجا فهرستی از شغل‌های فوق‌الذکر را مشاهده خواهید کرد. این شغل‌ها نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی نداشته، درآمدی مناسب دارند و نیاز جامعه نیز به آن‌ها فراوان است. توضیحات مربوط به هر شغل را مطالعه نمایید و شغل مناسب خود را بیابید.

۱- برنامه‌نویس کامپیوتر

برنامه‌نویسان کامپیوتر کدهایی را طراحی می‌کنند که به وسیله آن‌ها برنامه‌های کامپیوتری قابلیت عملکرد خود را به دست می‌آورند. این افراد نیاز به دانستن طیف وسیعی از زبان‌های برنامه‌نویسی نظیر جاوا و c++ دارند. این امکان برای آن‌ها وجود دارد که برای شرکت‌های مختلفی نظیر شرکت‌های طراحی سیستم‌های کامپیوتری، شرکت‌های نرم‌افزاری و حتی شرکت‌های مالی کار کنند. از آنجایی که این‌گونه فعالیت‌ها به وسیله کامپیوتر انجام می‌شوند، انعطاف‌پذیری این شغل را به وسیله کار از راه دور افزایش داده است.

در حالی که بسیاری از برنامه‌نویسان مدرک لیسانس دارند، برخی فقط نیاز به یک مدرک مربوطه و یا سابقه کاری بالا در کد نویسی دارند. برنامه‌نویسان همچنین می‌توانند در برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی به درجه تخصص برسند که این درجه فرآیند استخدام آن‌ها را در شرکت‌های برنامه‌نویسی تسهیل خواهد نمود.

۲- تحلیلگر امنیت سیستم

یک تحلیلگر امنیتی کامپیوتر که به عنوان یک تحلیلگر امنیت اطلاعات نیز شناخته می‌شود، به حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری و سیستم‌های یک سازمان کمک می‌کند.

بعضی از کارفرمایان تحلیل‌گرانی را با مدرک لیسانس در زمینه علوم کامپیوتر و یا زمینه‌های مرتبط می‌خواهند و گاهی اوقات حتی نیازمند کاندیداهایی با مدرک کارشناسی ارشد در سیستم‌های اطلاعاتی هستند. با این حال، برخی از شرکت‌ها بر میزان مهارت در علوم رایانه، برنامه‌نویسی و فناوری اطلاعات به جای مدرک دانشگاهی تأکید می‌کنند.

۳- متخصص پشتیبانی سیستم

یک متخصص پشتیبانی سیستم وظیفه دارد تا به مردم در زمینه تجهیزات کامپیوتری و همچنین مسائل نرم‌افزاری کمک کند. آن‌ها ممکن است به کارکنان بخش فناوری اطلاعات یا کاربران غیرفناوری اطلاعات در یک سازمان، در مشکلات رایانه‌ای آن‌ها کمک کنند. آن‌ها به افراد به صورت حضوری، تلفنی و یا آنلاین کمک می‌کنند.

به‌طور کلی، متخصصان پشتیبانی از کامپیوتر به مدرک دانشگاهی نیاز ندارند. در عوض، آن‌ها به دانش کامپیوتر و همچنین ارتباطات و مهارت‌های مردمی نیازمند هستند. اغلب، آن‌ها به چند مدرک کامپیوتر یا دوره‌های فناوری اطلاعات و یا دارای مدرک مرتبط نیز نیاز دارند. بعضی از شرکت‌ها متخصصان پشتیبانی کامپیوتری که گواهینامه تأیید صلاحیت دارند را استخدام می‌کنند.

۴- مدیر پایگاه داده

مدیر پایگاه داده به فردی اطلاق می‌شود که اطلاعات را با استفاده از نرم‌افزار مخصوص ذخیره و سازمان‌دهی می‌کند. او داده‌ها را امن و در دسترس افرادی قرار می‌دهد که اجازه دسترسی به آن‌ها را دارند. مدیران پایگاه داده می‌توانند تقریباً در هر صنعتی کار کنند، اما معمولاً برای شرکت‌هایی در زمینه طراحی و پشتیبانی سیستم‌های کامپیوتری مشغول به کار هستند.

در حالی که برخی از کارهای مدیریت پایگاه داده نیاز به مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت سیستم‌های اطلاعات دارند، برخی از کارفرمایان به دنبال مدیران پایگاه داده هستند که دانش قوی در زمینه زبان‌های پایگاه داده مانند  SQLدارند.

۵- پزشک سونوگرافی

این افراد به عنوان تکنسین فراصوت نیز شناخته می‌شوند. یک دستگاه سونوگرافی تحت نظارت یک پزشک برای تولید تصاویر فراصوت برای بیماران کار می‌کند. پزشکان سونوگرافی در بیمارستان‌ها، مطب‌ها، مراکز پزشکی و آزمایشگاه‌ها کار می‌کنند.

در حالی که برخی از افراد دارای مدرک لیسانس در سونوگرافی هستند، مدارک تحصیلی و دوره‌های گواهینامه‌ی یک ساله نیز برای این امر وجود دارد.

۶- ابزار و قالب‌ساز

سازندگان ابزار و قالب، نوعی ماشین‌ساز هستند که قطعات مکانیکی مختلفی را که برای تولید ابزار مورد نیاز فرایند تولید استفاده می‌شود، راه‌اندازی می‌کنند.

ابزار و قالب‌سازان می‌توانند مهارت‌های لازم را از طریق برنامه‌های کارآموزی، مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و دانشکده‌های فنی فرا بگیرند. اگر کار این افراد شامل کار با ماشین‌آلاتی کنترل شده توسط کامپیوتر باشد، این افراد ممکن است به گذراندن دوره‌های IT بیشتری نیاز داشته باشند.

۷- مدیر شبکه و سیستم‌های کامپیوتری

مدیران شبکه و سیستم‌های کامپیوتری، فرآیند نصب سیستم‌های کامپیوتری را برای شرکت‌ها انجام می‌دهند. از آنجایی که تقریباً در هر صنعت سیستم‌های شبکه و رایانه‌ای پیدا می‌شود، این مدیران در هر زمینه‌ای نظیر فناوری اطلاعات، امور مالی و آموزش کار می‌کنند.

در حالی که برخی از شغل‌های مدیریت سیستم‌های شبکه و سیستم‌های کامپیوتری نیاز به مدرک لیسانس دارند، فرصت‌های شغلی بیشتری وجود دارند که فقط به یک گواهی و مهارت‌های رایانه قوی نیاز دارند.

۸- تکنسین داروخانه

تکنسین داروخانه به داروسازان کمک می‌کند تا داروها را به مشتریان و یا متخصصان بهداشت و درمان ارائه دهند. اکثر آن‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های دارویی فعالیت دارند، اما برخی دیگر نیز در بیمارستان‌ها و یا در فعالیت‌های خصوصی مشغول به کار هستند.

از آنجایی که بسیاری از تکنسین‌های داروسازی کار را از طریق آموزش در محل کار فرا می‌گیرند، دوره چهارساله آموزشی به طور کلی مورد نیاز نیست.

۹- تکنسین رادیولوژی

این افراد که به عنوان رادیوگراف نیز شناخته می‌شوند، تصویربرداری اشعه ایکس و سایر تصویربرداری‌های تشخیصی را انجام می‌دهند. آن‌ها تحت نظر پزشکان مشغول به کار بوده، تصویر مورد نظر آن‌ها را تهیه و به آن‌ها در زمینه ارزیابی کمک می‌نمایند. آن‌ها در بیمارستان‌ها، مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز مراقبت‌های سرپایی کار می‌کنند.

بیشتر تکنسین‌های رادیولوژی دارای مدرک کارشناسی در رشته تصویربرداری هستند. این برنامه‌ها معمولاً برای تکمیل نیاز به ۱۸ ماه تا دو سال زمان دارند.

۱۰- ارزیاب کنترل کیفی

ارزیاب کنترل کیفیت خدمات نحوه ارائه خدمات و چگونگی بهبود آن‌ها را تحلیل می‌کند. یک ارزیاب معمولاً از نرم‌افزار برای ارزیابی کیفیت و تجربه کاربر استفاده می‌کند. موارد مورد نیاز یک ارزیاب کنترل کیفی خدمات در صنعت متفاوت است، اما آن‌ها به طور کلی نیاز به مهارت‌های کامپیوتری قوی دارند.

شغل ارزیاب کنترل کیفی در کنار دانش کامل به نرم‌افزار تحلیل‌گر مورد استفاده در کارخانه، نیاز به تجربه (به طور کلی حداقل ۳ سال) در صنعت دارد. با این حال، این کار به طور کلی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارد.

 

منبع: چطورپدیا

اموزش نگهداری و تمیز کردن ماشین لباسشویی

اموزش نگهداری و تمیز کردن ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از هرگونه آسیب به ماشین لباسشویی و یا لباس‌ها، صرف نظر از آنکه لباسشویی خود را جدیداً خریداری کرده‌اید و یا دستگاه مورد اعتمادی است که سال‌ها برایتان به‌خوبی کار کرده، نیاز است آن را به‌درستی حفظ و مراقبت کنید. در این مقاله نکاتی جهت پاک‌سازی درست ماشین لباس‌ شویی و همچنین نکاتی که بهتر است از آن‌ها پرهیز شود را گرد هم آورده‌ایم.

این شما و این راه‌های درست و اشتباه تمیز کردن ماشین لباسشویی:

چطور یک لباسشویی درب از بالا را تمیز نماییم؟

گام اول: پس از آنکه لباس‌ها را از درون دستگاه خارج کرده‌اید، درب آن را باز گذاشته و اجازه دهید مادامی که از آن استفاده نمی‌شود، به‌خوبی خشک گردد. این کار از رشد کپک و قارچ درون ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

گام دوم: از یک پارچه‌ی مرطوب و مقدار کمی صابون مایع ضد باکتری جهت تمیز کردن داخل دستگاه استفاده کنید.

گام سوم: هرگونه آلودگی، لکه و چرک را به کمک یک پارچه‌ی مرطوب و یک صابون ملایم از روی سطح خارجی دستگاه و اطراف درب آن بزدایید.

نکات نگهداری از دستگاه: هر ۵ سال یک ‌بار شیلنگ‌های تخلیه را تعویض کنید. یک ایده‌ی خوب، چسباندن برچسب تاریخ تعویض بر روی شیلنگ است. تکه کوچکی از چسب نواری را روی شیلنگ چسبانده و تاریخ آخرین تعویض را با ماژیک روی آن بنویسید. همچنین می‌توانید ماهی یک بار با استفاده از پودر رخت‌شویی، دستگاه خود را تمیز و تازه کنید. برای اخذ اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتر در زمینه‌ی پاک‌سازی و نگهداری، به دفترچه‌ی راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه نمایید.

از انجام این کار پرهیز کنید: بهترین اقدام ممکن، پرهیز از پاک‌کننده‌های سنگین به‌ویژه شوینده‌های حاوی آمونیاک است. همچنین می‌بایست از هر گونه موادی که بیش از حد خاصیت سایشی دارند، مانند پاک ‌کننده‌های شن دار یا پدهای صیقلی دوری جست. پاک ‌کننده‌های قوی می‌توانند به دستگاه آسیب برسانند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند از یک پاک‌ کننده سبک‌تر استفاده نمایید، سرکه انتخاب مناسبی است. گرچه این ماده نیز گاهی مشکلاتی به وجود می‌آورد؛ بنابراین بهتر است در مصرف آن جوانب احتیاط رعایت شود.

چطور یک ماشین لباسشویی درب از جلو یا ماشین‌های لباسشویی با بازدهی بالا (HE) را تمیز نماییم؟

گام اول: پس از خارج کردن لباس‌ها از ماشین لباس شویی درب از جلو، درب آن را نیمه باز رها کرده و اجازه دهید زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در مجاورت هوای آزاد به‌طور کامل خشک گردد. این کار از رشد کپک و قارچ درون ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

گام دوم: درب ماشین را با استفاده از یک پارچه مرطوب زدوده و تمیز نمایید. در این مرحله می‌توان از مقدار کمی سرکه یا وایتکس رقیق شده استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که نسبت مواد سفید ‌کننده به آب باید ۱ به ۱۰ باشد؛ به این ترتیب تمامی لکه‌ها را بزدایید.

گام سوم: واشر درب را تمیز کنید. داخل آن را به‌آرامی باز کرده و وجود هرگونه اشیاء خارجی را بررسی نمایید. اگر در این قسمت ذرات آلوده وجود داشت، آن را به‌خوبی پاک کنید. پس از آن، وجود هرگونه لکه و یا توده‌ی آلودگی را بررسی کنید. توجه داشته باشید که بسیاری از واشرهای لاستیکی، یک لایه‌ی داخلی و یک لایه‌ی خارجی دارند؛ از آنجا که توده‌ی مو، غبار و اشیاء خارجی به‌راحتی در مناطق بسیاری گیر می‌کنند، هر دو بخش را به‌خوبی تمیز نمایید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک دستمال مخصوص ماشین لباسشویی و یا محلول ترکیبی سفید کننده و آب که به نسبت ¾ فنجان سفید کننده و ۳ لیتر آب مخلوط شده‌اند، تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های دستگاه را به‌خوبی بزدایید. اطمینان حاصل کنید که هر گونه اثر باقی‌مانده از محلول سفید کننده را با یک پارچه مرطوب پاک می‌کنید. در نهایت، اجازه دهید دستگاه به مدت یک الی دو ساعت با درب باز در مجاورت هوای آزاد به‌طور کامل خشک شود.

گام چهارم: محفظه‌ی پودر رخت‌شویی را به‌خوبی تمیز و پاک‌سازی کنید. قطعات آن را از هم جدا کرده و در صورت لزوم آن را به مدت ۲۰ دقیقه در مخلوط آب گرم و صابون ملایم خیس کنید.

گام پنجم: درون مخزن ماشین لباسشویی را تمیز کنید. اکثر لباسشویی‌های با بازدهی بالا (HE) دارای «چرخه شست‌و‌شو» و یا «چرخه‌ی شست‌وشو با قرص شوینده» هستند. برای اجرای چرخه شست‌وشو، ¼ فنجان سفید کننده را در ورودی مخصوص آن ریخته و دستگاه را با مخزن خالی روشن نمایید. برای شست‌وشو با قرص شوینده، یک قرص جرم‌گیر ماشین لباسشویی را مستقیماً درون مخزن قرار داده و دستگاه را پس از تنظیم روی حالت «شست‌وشو با قرص شوینده» روشن کنید. اگر تمایلی به استفاده از قرص شوینده ندارید، نگران نباشید؛ راه‌های متعددی برای تمیز کردن یک ماشین لباس شویی وجود دارد، از جمله استفاده از پودر مخصوص نظافت ماشین لباسشویی.

نکات نگهداری: برای لباسشویی‌های با بازدهی بالا، بهتر است از پاک ‌کننده‌های مخصوص همین نوع لباسشویی استفاده کرده و همچنین از مصرف زیاد این مواد پرهیز نمود؛ این شوینده‌ها خود می‌توانند به جرم دستگاه منجر گردند. در نهایت، گاهاً از آب گرم و داغ برای شست‌وشو استفاده نمایید؛ آب گرم می‌تواند در از بین بردن لکه‌ها و جرم ناشی از مواد شوینده مؤثر عمل کند. به خاطر داشته باشید که حتی یک نظافت ساده پس از هر بار شست‌وشو، در پاکیزگی لباس‌ها نقش بسیار مؤثری خواهد داشت.

از انجام این کار پرهیز کنید: برخی از صاحبان ماشین لباسشویی با بازدهی بالا، تنها از یک چرخه‌ی شست‌وشو استفاده کرده و گام‌های دیگر را نادیده می‌گیرند؛ در حالی که بهتر است لباسشویی خود را پس از هر ۳۰ بار شستشو، به‌طور کامل تمیز کرده و تمام مراحل فوق را دنبال کنیم تا از عدم وجود هرگونه کثیفی و دوده در سایر قسمت‌های دستگاه مطمئن شویم. ماشین لباسشویی را به کمک یک دستمال مرطوب به‌راحتی پاک نمایید؛ به این ترتیب در کنار عملکرد بهتر دستگاه، لباس‌های پاکیزه‌تری نیز خواهید داشت.

چطور یک ماشین لباس شویی خود تمیز شونده یا هوشمند را تمیز کنیم؟

گام اول: صفحه‌ی کنترل دستگاه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

گام دوم: آیا شیلنگ آب ماشین لباسشویی شما فیلتر دارد؟ اگر چنین است، به یاد داشته باشید که یک یا دو بار در سال آن را پاک کنید. برای انجام این کار، فیلتر را در آب خیس کنید تا تمیز شود؛ به طوری که بست شیلنگ نیز در زیر آب قرار گیرد. سپس اجازه دهید تا فیلتر در زیر سایه به‌طور کامل خشک شود.

گام سوم: محفظه‌ی پودر رخت‌شویی را به‌خوبی تمیز کنید؛ سپس قطعات را در آب گرم بشویید تا هر گونه آثاری از مواد پاک ‌کننده و سایر محصولات شوینده از بین برود. سپس منافذ محفظه را به وسیله‌ی مسواک، از هر گونه مواد باقیمانده پاک کنید. در نهایت، برای زدودن لکه‌های بزرگ‌تر از بخش داخلی محفظه، یک پارچه‌ی مرطوب روی آن بکشید.

گام چهارم: چرخه‌ی خود تمیز کنندگی را اجرا نمایید. برخی از این چرخه‌ها، همانند آنچه در برخی از لباسشویی‌های برند سامسونگ می‌بینیم، زمانی که لباسشویی نیاز به نظافت داشته را با روشن کردن یک چراغ هشدار اعلام می‌نمایند. این چرخه در هر زمانی قابل اجرا است. دستورالعمل را به‌دقت خوانده تا نحوه‌ی استفاده از حالت شست‌وشو را به‌خوبی بیاموزید. این چرخه‌ها معمولاً برای کار بدون عامل شوینده طراحی شده‌اند، بنابراین قبل از آغاز آن، چیزی به لباسشویی اضافه نکنید.

نکات نگهداری: بدنه‌ی استیل و ضد زنگ دستگاه را به کمک پاک ‌کننده‌های مخصوص این جنس بدنه و یا سرکه به‌خوبی بزدایید. حین تمیز کردن استیل ضد زنگ، بهتر است آن را در جهت خطوط استیل پاک کنیم؛ همچنین برای رهایی از شر آثار انگشت روی بدنه استیل، می‌توان از کمی الکل استفاده کرد. اگر اطراف درب بیرونی دستگاه، از جنس فلز براق است، می‌توان این سطح را با استفاده از مقدار کمی محلول سورن شیمی و یک پارچه نرم، تمیز و مرطوب به‌خوبی جلا داد.

از انجام این کار پرهیز کنید: حین نظافت صفحه‌ی کنترل دستگاه، از پاک‌ کننده‌های قوی و ساینده استفاده نکنید و از به ‌کارگیری مواد سفید کننده بر روی استیل ضد زنگ جداً خودداری نمایید. علاوه بر آن، زمانی که لباسی در مخزن لباسشویی وجود دارد، از اجرای چرخه خود تمیز کنندگی پرهیز کنید.

 

منبع: چطورپدیا

ایگوانای دریایی جانوری از خانواده مارمولک‌ها

ایگوانای دریایی جانوری از خانواده مارمولک‌ها

چند حقیقت جالب در رابطه با ایگوانای دریایی:

ایگوانای دریایی، گونه‌ی جانوری بسیار خاصی است. این گونه‌ی جانوری، تنها در جزایر گالاپاگوس، واقع در بخش کوچکی از کشور اکوادور در آمریکای جنوبی یافت می‌شود. تا آن جایی که ما می‌دانیم و گستره‌ی دانشمان به ما اجازه می‌دهد، ایگوانای دریایی، تنها مارمولک به جا مانده‌ای است که هم قادر به زندگی در خشکی و هم قادر به زنده ماندن در آب است. این ویژگی سبب می‌شود تا او به خاص‌ترین خزنده‌ی روی زمین تبدیل شود. به علاوه، یک نگاه به این چهره‌ی آشنا بیندازید. آیا شما را یاد اژدهایان کالیسی در سریال بازی تاج‌وتخت نمی‌اندازد؟ عملاً باید عموزاده‌های همان اژدهایان باشند. به علاوه‌ی این ارتباط فامیلی با اژدهایان، جالب است بدانید که این گونه‌ی جانوری اغلب بر روی سواحل ناهموار زندگی می‌کند، اما در مناطق مردابی نیز دیده شده است. ایگوانای دریایی، برخلاف دیگر مارمولک‌ها و همچنین اژدهایان سریال بازی تاج‌وتخت گیاه‌خوار است و بخش اعظمی از تغذیه‌ی او از راه جلبک‌های دریای تأمین می‌شود.

ایگوانا مارمولک بزرگ

ویژگی‌های ظاهری ایگوانای دریایی: از نظر رنگی، ایگوانای دریایی رنگ‌های بسیار متفاوتی را شامل می‌شود، اما متعارف‌ترین رنگ‌های این جانوران، چیزی در بین سیاه و خاکستری است. این حیوان خاص، در مناطق متعددی از جزایر مختلف زندگی می‌کند و همین پدیده باعث شده که رنگ و اندازه‌ی او دچار تنوع بسیاری شود؛ آیا زیبا نیست؟ اندازه و وزن معمول آن‌ها از ۱,۷ متر درازا و ۱۲ کیلوگرم شروع می‌شود؛ که البته این مقدار وزن و قد، برای حمل کردن یک کالیسی بر پشتش زیادی کم است. اگرچه که بخش اعظمی از تغذیه‌ی او از طریق گیاهان زیر دریایی تأمین می‌شود، اما به دلیل دندان‌های تیز و شکل دهان و پوزه‌ آن، می‌تواند از خزه‌های دریایی که بر روی سنگ‌ها ایجاد می‌شوند، نیز تغذیه کند. همچنین، ایگوانای دریایی حاوی یک غده در بینی خود است که با ترشح یک سری از مواد خاص، نمک دریایی را از خون خود بیرون می‌راند و این عمل در میزان سلامت او تأثیر بسزایی دارد.

طبیعت وحشی ایگوانای دریایی

طبیعت وحشی ایگوانای دریایی:

جالب است بدانید که ایگوانای دریایی، می‌تواند تا عمق ۱۰ متری آب‌های اقیانوس نیز شنا کند. گرچه او ترجیح می‌دهد که آب‌های سرد را برای شنا و تغذیه انتخاب کند و پس از انجام و تکمیل روند تغذیه، برای مدتی طولانی، بر روی صخره‌های ساحل و زیر نور آفتاب دراز می‌کشد. در این زمان، او حالت دفاعی سختی را به خودش می‌گیرد و به هر موجودی که به او نزدیک شود، حمله می‌کند. در حین فصول جفت‌گیری، ایگواناهای مذکر، می‌بایستی در میان گله‌ی بزرگی از همنوعان مؤنث خود، بر سر جفت‌گیری با دیگران مبارزه کنند. این مبارزه، به‌ندرت شامل خشونت‌های مرگبار می‌شود. نهایتاً، در حین حمله، با سر خود به رقیب ضربه می‌زنند. در آخر هم گفتنی است که ایگوانای دریایی به شدت تحت حفاظت سازمان محیط‌زیست قرار دارد.

 

منبع: چطورپدیا